Millforders in the spotlights • Gordana Visser

by Sanne van Kuijk-Evertse - November 2021

‘Vastbijten, structuur brengen en het einddoel voor ogen houden’

Daar was ze dan. Na 11 jaar PROUDdesign. Op zoek naar nieuw elan, andere uitdagingen en een frisse dynamiek. Een plek waar ze haar opgedane ervaring goed kon gebruiken. Gordana is sinds 2 jaar onze stabiele kracht bij opdrachtgevers als Albert Heijn en Almhof. Laat creatieven floreren en zorgt dat de Millford machine geolied blijft doordraaien.

Voordat we de diepte in gaan is er iets wat je moet weten over Gordana. Klassiek ballet was haar eerste liefde, ballerina worden haar grote doel. Helaas is dat niet gelukt, maar nog steeds is dans een belangrijk onderdeel van haar leven. Als ze er iets van heeft geleerd dan is het wel de kracht van een sterke performance. Niet voor niets is haar motto: “a smile is the prettiest thing you can wear”. ‘Mijn werkdag begint goed als ik de dag met een lach kan beginnen.’

En die dag, die ziet er voor Gordana elke week anders uit. ‘Het leukste aan mijn werk is de verscheidenheid aan merken waar ik voor mag werken. Van A tot Z betrokken zijn bij uiteenlopende projecten. Het je vastbijten in een merk, structuur brengen in complexe projecten binnen een creatieve omgeving en uitgedaagd worden door collega’s. Soms gaat dat in een mooie flow, soms komt de glans pas na wat wrijving. Maar altijd met het einddoel voor ogen.’

‘De mooiste klant om voor te werken is een klant waarmee je een open, eerlijke en gelijkwaardige relatie hebt. Als de klant je het vertrouwen geeft en gelooft in jouw expertise. Dan gaat het over elkaars krachten en inzichten zien, elkaar versterken. Samen de beste oplossing voor de consument creëren.

En wanneer het even niet zo lekker loopt, dan weet Gordana hoe ze dat snel weer achter zich kan laten. ‘Daar helpt mijn andere hobby me zeker bij, mijn rode Ducati Monster. Heerlijk toeren, met een complete focus op het rijden. Dan kan ik echt even mijn hoofd leeg maken.’

‘Millforders zijn extreem gedreven, creatieve teamworkers.  Uiteenlopende karakters met allemaal uitgesproken eigen inzichten. En veel ervaring en kennis op diverse niveaus. Dat zorgt ervoor dat we als team zulke mooie resultaten weg kunnen zetten.’

Één van de projecten waar Gordana op doelt, is het redesign van het complete eigen merk thee schap van Albert Heijn. ‘Hoe indrukwekkend is het als een heel schap omgaat en alle ‘theetjes’ een compleet nieuw jasje krijgen. Een zoektocht naar aansprekend, impactvol design, goede vindbaarheid van theesoorten, en een mooie uitbreiding van biologische theeën. En natuurlijk heel spannend om te ontdekken of we de consument hiermee raken.’

Want dat is waar het voor haar uiteindelijk om draait. ‘Creativiteit is geen doel op zich, effect wel. Ik geloof in de kracht van eenvoud, en ben dol op een subtiele knipoog. Maar heb de meeste sympathie voor merken met een overtuigend & goed onderbouwd verhaal. En om er dan toch een paar te noemen; ik hou enorm van het iconische karakter van Chanel. En vind het geweldig hoe Zeeman zijn merk weer spraakmakend maakt. Maar ik steun ook graag merken, als Lovelli en Dr. Jetske Ultee, die zich inzetten voor eerlijke, biologische, beauty producten.’

Iets waar ze het liefste een keertje over zou willen bijpraten met Rob van den Berg, één van de oprichters van Millford & Mountain Design. ‘Mijn allereerste werkgever. Een indrukwekkende man, waar ik veel van geleerd heb. Ooit een goeroe binnen het verpakkingsdesign. Helaas al jaren niet meer actief. Maar daarom ben ik juist wel heel nieuwsgierig naar zijn kijk op de huidige ontwikkelingen in ons vakgebied.’