De uniforme merkbeleving van IJsboerke

by Tahir Idouri - November 2021

De uniforme merkbeleving van IJsboerke

In 1935 begon de Belgische Staf Janssens ijs te verkopen in zijn geboortedorp Tielen. Zijn rondes langs de huizen in het dorp werden groter en groter, en de mensen noemden hem liefkozend het ‘IJsboerke’. Generaties later is er bijna niemand in België die het ‘IJsboerke’ niet kent.

Door dicht bij zichzelf te blijven en iedereen altijd de béste kwaliteit voor te schotelen, veroverde het ‘IJsboerke’ moeiteloos de harten van zijn klanten. Staf werkte het liefst met verse ingrediënten van eigen bodem, zodat hij met trots kon zeggen: “Plezier van hier”. Generaties later is er bijna niemand die het ‘IJsboerke’ niet kent. Noem je deze naam, dan opent zich spontaan een wereld met plezierige herinneringen aan vroeger en met onvergetelijke momenten van vandaag.

IJsboerke vroeg Millford te helpen met een uniforme merkbeleving. De kern van het merk IJsboerke  stond nog als een huis. Het schuurde echter visueel. De look & feel sloot niet aan bij waarden als Belgische kwaliteit, eerlijk, toegankelijk, down-to-earth, warmte en plezier van hier.

Millford ontwikkelde de visuele identiteit. Passend bij de verpakkingsidentiteit, maar niet perse identiek aan deze vorm. Ook vertaalden we de stijl naar diverse communicatie toepassingen, waaronder POS materialen. De shop in Wijnegem was de concrete realisatie van de eerste gewenste toepassing. Hiermee wordt het merk IJsboerke extra geladen. Millford dacht mee over de indeling van de winkel, het interieur en de kleur- en materiaalexpressie. Maar ook de grafische layout voor de menukaart en bijvoorbeeld de posters komen uit onze creatieve keuken.