Hoe Sinterklaas bij Albert Heijn overal hetzelfde vertelt

by Jon Sonneveld - november 2021

Een sterke visuele identiteit biedt een merk handvatten om via alle kanalen consistent en consequent hetzelfde verhaal te vertellen. Het is de constante in communicatie, op verschillende manieren toepasbaar. Zowel online als offline.

Millford ontwikkelde speciaal voor Sinterklaas een visual identity die is doorvertaald in het gehele Sint assortiment, de communicatie in de winkel en on- en offline advertising. Zo vertelt Albert Heijn niet alleen een heel leuk verhaal, maar ook overal hetzelfde verhaal.

De stijl is gevat in een handige toolkit die ervoor zorgt dat alle partijen die met deze partijen aan de slag gaan dezelfde bouwstenen tot hun beschikking hebben. Zo maakten we een complete set met unieke illustraties. Van sinten, paarden, huizen, bomen, dieren, cadeautjes tot schoenen aan toe. Alles om dat fijne sfeertje zo goed mogelijk over te kunnen brengen.

Daarnaast is er een eigen letter ontwikkeld die in alle uitingen gebruikt kan worden. Door verschillende key visuals voorbeelden te maken is de toepasbaarheid voor allerlei kanalen geborgd.

En het eindresultaat mag er wezen. Wanneer je nu in de winkel of online shopt zie je overal dezelfde visuele taal. Van packaging design, product displays tot winkelaankleding.