Millforders in the spotlights • Anne-Marieke van den Berg

by Sanne van Kuijk-Evertse - januari 2022

'Millford is voor mij meer dan werk alleen'

Anne-Marieke is Millford’s duizendpoot. Als 23-jarige begonnen als junior projectmanager en werkzaam op klanten als Douwe Egberts (Senseo), Schwarzkopf, Stegeman en Interbrew (Dommelsch, Hertog Jan). Typische packaging projecten waardoor ze het vak in een stroomversnelling onder de knie kreeg.

De volgende stap was die naar projectmanager. ‘In deze functie heb ik het projectmanagement gedaan voor het destijds nieuwe Etos logo, het logo voor de Universiteit van Tilburg en de restyling van Venco drop. Ook heb ik nog een tijdje op de traffic-afdeling gewerkt. Daarna ben ik overgestapt naar finance en dit doe ik inmiddels alweer 14 jaar samen met Sandy.’

Klanten en collega’s blij maken
En ondanks dat Anne-Marieke al op veel plekken in de organisatie heeft gezeten, vindt ze één ding uiteindelijk het allerleukst aan haar werk: ‘Mensen blij maken doe je als je ze naar tevredenheid hebt kunnen helpen, dit kan zowel naar de klant toe zijn, als naar je collega’s. Dat gaat over regelen, monitoren en ontzorgen tijdens het verloop van de projecten.’

Kansen zien en verantwoordelijkheid pakken
‘Ondernemen is mij met de paplepel ingegoten en daar hoort bij dat je kansen ziet en jezelf verantwoordelijk opstelt. In je werk, maar ook in het dagelijks leven. Zorg dat je toegevoegde waarde kan bieden! Aangezien ik op bijna iedere afdeling binnen Millford wel gewerkt heb, kan je mij overal bij betrekken. Voor het projectmatige stuk aan het begin van een project tot aan de financiële afwikkeling van een project, maar ik weet ook waar wij het kopieerpapier bestellen en waar de juiste werktekening aan voldoet!’

Hecht en betrokken
‘Millford is voor mij meer dan werk alleen. Je zou kunnen zeggen dat ik onderdeel ben van de oude garde en in de afgelopen 20 jaar heb ik Millford zien transformeren van een kwalitatief Packaging Design Bureau tot een full service Brand Identity bureau. Ik heb gezien hoe wij klanten hebben kunnen helpen en blij konden maken met onze diensten. Deze tranformatie heeft er onder andere voor gezorgd dat de club mensen heel hecht en betrokken is. Millford is voor mij meer dan een werkgever waarbij je ’s avonds om halfzes de deur dicht doet en de volgende dag wel weer verder ziet.’

De grootste uitdaging: ‘Nuchter blijven in wie je bent en waar je voor staat. Ik vind overigens dat dit ons nog steeds heel goed lukt.’

‘Wanneer ik rondloop in de Albert Heijn dan ben ik trots, trots omdat veel van de verpakkingen door ons zijn gemaakt. Als ik bij de bouwmarkt een blik verf nodig heb, ook dan ben ik trots, trots omdat de Histor MyColor muurverf er weer zo lekker bijstaat. En elke ochtend als ik mijn Pickwick theezakje in mijn glas hang, ben ik trots, trots omdat wij hier als Millford een belangrijk aandeel in hebben gehad.’

Met beide beentjes op de grond
‘Ik wilde vroeger altijd piloot worden, maar als ik er nu op terug kijk, dan denk ik dat het toch aardig gelukt is; vlieguren heb ik onderhand echt wel gemaakt bij Millford, we zijn de wereld overgevlogen en hebben projecten gedaan voor opdrachtgevers in onder andere China, de UK, Spanje en Frankrijk, maar we zijn toch altijd met beide beentjes op de grond blijven staan.