AH Excellent thee

05 februari 2019 door Tahir
Creatie

We zijn trots op ons design voor het nieuwe assortiment van kwalitatieve biologische theeën van AH waarbij we de grenzen moesten opzoeken binnen het bestaande AH Excellent grid. We hebben het duurzame aspect tot uiting laten komen én we hebben een nieuwe verpakkingsvorm bedacht die zich onderscheidt in het schap.

Thee is een traditionele categorie die ondanks dat toch constant in beweging is, vaak aangejaagd door kleinere niche merken. De consument heeft behoefte aan variatie in smaken, maar staat ook meer open voor nieuwe ervaringen en een duurzame herkomst.
Al pratend en proevend van de nieuw te introduceren thee dwaalden onze gedachten af naar de verre landen waar de thee verbouwd wordt. Naar culturen waar theedrinken een bijzondere rituele of sociale functie heeft. We zagen de Zijderoute voor ons, met exotische handelslieden die thee en de bijhorende tradities naar het westen brachten. Die herkomst bleek een onderscheidend uitgangspunt voor het design. De visuele taal die we hiervoor wilden gebruiken is afgeleid van antieke oosterse blauw-witte theeserviezen met hun prachtige schilderingen.
Het hogere theesegment moet het vaak hebben van een merknaam of een hip design. Wij kozen ervoor om authenticiteit en herkomst te gebruiken om een geloofwaardig en relevant verhaal te vertellen.

De aandacht voor detail in de speciaal voor dit assortiment handgemaakte illustraties is ongekend. Niet alleen de visuele taal is anders, ook de tijd die is genomen om voor iedere variant een uniek beeld te creëren is een verademing in een tijd waarin ook design steeds sneller en praktischer tot stand moet komen.

Dit assortiment springt uit het schap door zijn lichte uitstraling en de cilindrische verpakkingsvorm, die ten tijde van de ontwikkeling van deze lijn nog een unicum waren in dit schap. Ook op handwaarde en bij het openen van de verpakking blijft het een interessant geheel waarbij veel te ontdekken valt.

Tahir

05 februari 2019, door Tahir