2 x goud voor Millford

18 april 2018 door Sabrina
Creatie

Millford heeft 2 gouden awards gewonnen voor de designs van AH rookworsten en AH koken & tafelen.

Wij houden van rookworst! En gingen daarom de uitdaging aan om de traditionele code van de categorie rookworsten te doorbreken. Maar we wilden wel de Hollandse sfeer behouden. We hebben gekozen voor een lichte achtergrond met oud-Hollandse illustraties. Illustraties speciaal gemaakt voor deze verpakkingen en gebaseerd op een schilderijen uit Het Rijksmuseum.

AH Koken & Tafelen speelt in op de huidige 'lifestyle' trend. Producten zijn tegenwoordig een verlengstuk van onze identiteit en stijl, en dit idee hebben we meegenomen in het design voor twaalf verschillende productgroepen van Albert Heijn. We probeerden met het design een emotionele lading te creëren, waardoor de functionele producten net dat beetje extra identiteit krijgen.

 

The Vertex Awards is de enige wereldwijde competitie die zich richt op Private Label Packaging Design. Er doen ongeveer 21 landen mee en er worden meer dan 250 verpakkingen ingezonden, allemaal ontworpen of uitgebracht in het jaar 2018. 

Sabrina

18 april 2018, door Sabrina

Tags: Corporate , Packaging , Identity, Creation

Meer van dit soort verhalen?