Millford wint award!

16 maart 2018 door Sabrina
Creatie

Bolletje Ontbijtgranen heeft een NL Packaging Award gewonnen. Met trots hebben we gisteravond tijdens de uitreiking de award samen met Bolletje in ontvangst genomen.

De NL Packaging Awards werden donderdag 15 maart uitgereikt. Dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. In 12 categorieën zijn de beste verpakkingen beloond met een prestigieuze award. Bolletje Ontbijtgranen was de winnaar in de categorie Food Houdbaar.

Millford en Bolletje werkten in 2017 samen hard aan een heroriëntatie op de verpakkingsuitstraling. Door de vele productintroducties van de afgelopen jaren was er een mix aan uitingen en designs ontstaan.

Het creatieve concept draait om verhalen over het leven van de bakkers van Bolletje en dat is in het verpakkingsdesign gevisualiseerd door telkens een ander onderdeel van het leven van die bakkers en het bakkersambacht centraal te zetten.

De jury roemt de holistische aanpak. ‘Zowel de uitstraling als de hiërarchie en de stopping power maken deze verpakking tot een winnaar. Het is een eyecatcher; de uitsnede in het karton trekt de aandacht van de consument naar het schap. Het sterke is dat het geen dubbel venster is. De binnenzak is het venster en dat is de toegevoegde waarde.'

www.millford.nl

Sabrina

16 maart 2018, door Sabrina

Tags: Packaging , Corporate , Strategy, Identity, Communication, Branding, Creation, Food

Meer van dit soort verhalen?