8 vragen aan Jeroen Provoost

01 augustus 2018 door Sabrina
Maatschappelijk

8 vragen aan Jeroen Provoost - Manager design & Visual Identity bij Albert Heijn.

1. Hoe is de rol van het eigen merk veranderd de afgelopen tijd?
Er is een grote verandering in de rol die eigen merken vervullen voor de klant. Eigen merken krijgen steeds meer een eigen gezicht en doen in kwaliteit niet onder voor A-merken. Klanten zien en ervaren dit ook, dit verklaart de forse groei die eigen merken het afgelopen decennium hebben gemaakt. 

 

2. Hoe gaat zich dit in de toekomst verder ontwikkelen denk je?
Onderscheidend vermogen creëer je als retailer met eigen merken of exclusieve concepten van A-merken. Dit maakt het aanbod uniek voor klanten. De continue stroom aan innovaties en kwaliteitsverbeteringen zal zich blijven voortzetten. Daarnaast zijn er categorieën waar het eigen merk een nog grotere rol vervult, zoals wij dit doen met Perla, Delicata, Brouwers en Care. Deze onderscheidende merken hebben ieder een eigen strategisch marketing plan en zorgen voor extra loyaliteit aan AH.

 

 3. In welke categorieën zie je de grootste kansen voor het eigen merk?
Albert Heijn is altijd groot geweest in Vers. Hier komen klanten voor naar AH. In dit domein liggen de grootste kansen. Ook omdat dit past in steeds meer bewustzijn rondom gezondheid. Verse producten hebben een groot aandeel in de juiste voedingsinname.

 

4. Wat is de beste tip die je in je carrière ooit hebt gekregen?
Vragen stellen in plaats van antwoorden geven. Dan weet je of je elkaar echt goed begrijpt.   

 

5. Wat zou de beste tip zijn die jij anderen zou kunnen geven?
Eerst denken, dan doen.

 

6. Wat wordt je grootste uitdaging als manager design & visual identity het komende jaar?
Het uitdragen van onze designstrategie in de grote hoeveelheid projecten die we doen. We hebben geen design grid meer. Door de categorie specifieke context is het (re)designen van producten daarom maatwerk geworden Toch moet de optelsom kloppen voor de klant. Hier moeten we de juiste balans in vinden. 

 

7. Wat was je hoogtepunt als manager design & visual identity het afgelopen jaar? 
Het redesign van ons totale Feest assortiment en doorvertaling van het design concept naar andere marketingmiddelen in December.

 

8. Wat was je dieptepunt als manager design & visual identity het afgelopen jaar?
Ik ken geen dieptepunten :). Ik zie altijd licht aan het einde van de tunnel en blijf positief. 

Sabrina

01 augustus 2018, door Sabrina