Sigma voor de prosumer

26 maart 2018 door Erik
Creatie

Sigma-verf is een PPG-merk voor professionele schilders. Het merk is verkrijgbaar in veel Europese landen, waarbij voorheen alleen in professionele winkels. Daar is nu verandering in gekomen!

Op basis van een nieuwe categorievisie besloot PPG om eind 2017 ook Sigma als consumentenmerk te lanceren. Het merk wijst op een speciale doelgroep: de zogenaamde 'prosumer'. Dit is de consument die op een professionele manier zijn doe-het-zelf klussen doet en streeft naar een perfect eindresultaat. De prosumer gebruikt de beste hulpmiddelen en is bereid een premium-prijs te betalen voor de verf die hij gebruikt.We hebben een design ontwikkeld dat 'professionele
verf'-elementen bevat, maar dat ook toegankelijk is voor de consument. Het design helpt de koper om de juiste oplossing voor zijn project te vinden door het product op een iconische manier weer te geven, samen met een duidelijke typografische benadering voor alle informatie. Mat zilver, verzadigde sterke kleuren en het gebruik van het merkpictogram als watermerk brengt het ontwerp op een professioneel niveau.In de winkel worden de pakketten ondersteund door POS-materiaal dat op een visuele manier antwoorden geeft op alle vragen over de verfbeurt.

 

https://www.millford.nl

Erik

26 maart 2018, door Erik

Tags: Packaging , Identity, Communication, Branding, Graphic, Innovation

Meer van dit soort verhalen?