Winnaar!

29 oktober 2019 door Sabrina
Creatie

Tussen haar werkzaamheden door als junior designer bij Millford ging Sanne de uitdaging aan om deel te nemen aan de BNO Packaging Talent Award 2019. De praktijkopdracht kwam dit jaar van Nestlé Nederland en richtte zich op een nieuw ontwerp voor de hartige tussendoortjes van Nestlé’s MAGGI.

Tijdens Dutch Design Week in Eindhoven werden afgelopen vrijdag de winnaars bekend gemaakt van de competitie. Tijdens een spannende uitreiking hoorde Sanne dat haar design de winnaar was!

“Haar speelse ontwerp heeft een krachtige uitstraling door kleur, grafische elementen en fotografie. De drie hartige tussendoortjes hebben elk een eigen patroon en de titel ‘pick me up’ past bij de beeldtaal. Het beeld is vernieuwend, maar sluit goed aan bij het iconische merk MAGGI: robuust en niet té elitair”, aldus de jury.


Sanne: “ Super leuk dat mijn design de eerste plaats heeft behaald. Het was geen gemakkelijke opdracht om aan te werken. Dit kwam door de gele merkkleur van Maggi en sommige elementen uit de briefing. De grootste uitdaging voor mij was om het design ook nog lekker te maken, om smaak toe te voegen. Toen de nominaties bekend werden gemaakt, vond ik het creatieve niveau heel hoog. Daarom was het enorm spannend wie er zou winnen. Ik ben erg trots dat ik mijzelf winnaar mag noemen van de Packaging Talent Award 2019. Ik vind de Packaging Talent Award een mooi initiatief voor studenten om in aanraking te komen met branding en packaging design. Het is een enorm gaaf en uitdagend vak en ik ga mijzelf er de komende jaren verder in ontwikkelen.”

 

Lees hier alles over de Packaging Talent Award 2019

Sabrina

29 oktober 2019, door Sabrina