Rijkdom van thee

Bevlogen thee retailer

Een paar keer per jaar storten we ons op kleine juweeltjes met mooie verhalen. Het zijn de opdrachten die een glimlach op je gezicht toveren, je ertoe bewegen om ‘s avonds laat je laptop nog even open te doen. In dit specifieke geval was de dader een klein theewinkeltje midden in het historische hart van Leiden. De bevlogen ondernemer, Fredt Moers kon wel wat hulp bij de identiteit en naamgeving van zijn winkel gebruiken.

Zijn droom om een gespecialiseerde winkel te beginnen kwam voort uit een passie voor delicatessen en mooie producten voor in huis. Alles met een authentiek verhaal. We vertaalden zijn passie en de rijke wereld van thee, naar een merkidentiteit die past in een retailomgeving met hoogwaardige producten.

Dit vroeg om een stijl die kwaliteit en traditie in zich draagt en tegelijkertijd modern is. Voor een kleine retailer als Fredt is het prettig als de identiteit eenvoudig en op een betaalbare manier is toe te passen, voor ons was dat dan ook randvoorwaardelijk in het creatieve proces.

Maar het begon uiteraard met het bedenken van een merknaam, die al snel gevonden werd in Fredts eigen achternaam; Moers!

In de naam en het logo is het hele verhaal samengevat; de retailer zelf, de thee die het grootste deel van het assortiment uitmaakt en de aanverwante artikelen die bij het theeritueel horen. De sensorische kwaliteit van thee is vertaald naar dragers met een bijzondere tactiliteit of veredeling.

Het assortiment van wel 100 soorten thee kreeg een kleurrijke codering die het navigeren in de winkel makkelijker maakt. Moers was klaar om de Leidenaren te verwelkomen!

Tahir

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met ons op. Tahir

tidouri@millford.nl.