Verkade

Het iconisch en geliefde Verkade

Verkade. Een Hollandser merk is er niet. Al drie keer werd Verkade verkozen tot merk van het jaar en iedereen kent de geel gejurkte Meisjes van Verkade en de blikken koektrommels wel. Verkade heeft in de afgelopen 130 jaar de Nederlandse cultuur mede gevormd tot wat het nu is. Maar ook een sterk merk vergt onderhoud. Want wil Verkade weer net zo bepalend zijn voor Nederland als toen dan moet er wat veranderen.

Dan moet de rol van het merk in het leven van de consument opnieuw worden geduid. Samen met Verkade zijn we aan de slag gegaan met als resultaat een krachtige herpositionering van dit mooie merk. Het nieuwe, trotse design van de chocolade range sluit hier naadloos op aan. 

Vaak staan we er niet eens bij stil, maar stiekem is Verkade onlosmakelijk verbonden aan ieders leven. Dat varieert van de rol Digestives die op tafel komt wanneer je bij je moeder bent of die hele reep chocolade voor jou alleen bij je favoriete Netflix-serie. We hebben allemaal onze eigen Verkade momenten gecreëerd. Momenten waar je je vaak helemaal niet eens van bewust bent. En waar ieder op zijn eigen manier van geniet.

 

Met het vernieuwde packagingdesign van de chocoladerepen maakt Millford bijzonder wat normaal is geworden. Het ochtendzonnetje op je gezicht, dat leuke liedje op de radio, de fluitende vogeltjes. Want zijn het juist niet deze kleine dingen waar we wat meer van zouden moeten genieten omdat ze het leven nét leuker maken?

Marco

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met Marco

mdemeijer@millford.nl.