Intertoys

Beleving!

Intertoys is met meer dan 400 winkels en een webwinkel de grootste omnichannel speelgoedwinkel van de Benelux en een echte autoriteit op het gebied van spelen. 2018 staat in het teken van het claimen van deze positie. Waar de focus voorheen met name lag op inkoop en marges is het toevoegen van beleving een van de belangrijkste aandachtsgebieden geworden van het merk. En dat is nodig in een competitieve markt als deze waar bijvoorbeeld Bol.com een steeds groter deel van de taart opeist.

De mogelijkheid om winkel- of speelbeleving toe te voegen is een van de belangrijkste troeven van Intertoys ten opzichte van haar concurrentie. Om de vernieuwde merkpositionering van Intertoys kracht bij te zetten ontwikkelden we een visuele identiteit die past bij de tijdgeest en de veranderde consumentenbehoefte.

Intertoys

Spelen is meer dan speelgoed alleen. Spelen gaat over fantasie. En die fantasie maakt alles nog mooier als je speelt. Met de visuele identiteit van Intertoys verbeelden we niet alleen het speelgoed zelf maar juist de hele bedachte wereld er omheen, want dát is wat spelen zo leuk maakt. 

En dit fantasiespel is ook nog eens super belangrijk. Door te spelen met fantasie ontdekt een kind mogelijkheden, bedenkt het oplossingen, oefent het met sociale situaties, verwerkt het gebeurtenissen en leert en ontwikkelt het zich. Het maakt kinderen slimmer en creatiever.

Intertoys

Intertoys heeft de afgelopen 40 jaar sterke elementen opgebouwd die het merk herkenbaar en vertrouwd maken. Het logo is aangepast aan de eisen van de tijd, de letters zijn ronder en daardoor vriendelijker geworden en met het weghalen van de schaduw oogt het allemaal wat frisser en lichter. Ook is de kleur geel warmer en minder dominant geworden.

Er is een secundair kleurenpalet ontwikkeld wat in combinatie met de kleuren geel, zwart en wit veel extra dynamiek en diversiteit in de uitingen brengt. Voorlopig is de oude huisstijl in bijvoorbeeld de winkels nog naast de nieuwe huisstijl zichtbaar, dit zal stap voor stap worden doorgevoerd. Alle communicatie-uitingen, zoals de website, hebben al wel de nieuwe look en feel.

Jobert

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met Jobert

jvdbovenkamp@millford.nl.