Appelsientje

Iets nieuws aan de horizon

In 1973 introduceerde Appelsientje 100% pure en ongezoete vruchtsappen. Een primeur in Nederland, want niet eerder werden pure sappen in pakken verkocht. Sindsdien is Appelsientje niet meer weg te denken uit de Nederlandse supermarkt. Inmiddels is een hoop veranderd in het Nederlandse sappen landschap: houdbare fruitsappen staan onder druk en krijgen de wind van voren in de gezondheidsdiscussie.

Het aantal suikerklontjes wordt geteld en de goede en lekkere eigenschappen van fruit zijn op de achtergrond geraakt. Tijd dus om het tij te keren. Samen met Appelsientje zijn we aan de slag gegaan met het redesign, met als doel de natuurlijkheid van het product weer te benadrukken. En vooral: het plezier!

Vriendelijk logo

De grote A heeft plaats gemaakt voor een kleinere, sympathieke en toegankelijke variant. De blaadjes benadrukken de natuurlijke afkomst. We willen terug naar de basis en in plaats van het merk, het fruit weer centraal stellen.

Er is bovendien een ‘vernuchteringsslag’ gemaakt door afscheid te nemen van de wat onnatuurlijke ogende 3D effecten en glimmers.

Consumenten zijn steeds bewuster bezig met dat wat ze eten en drinken en verwachten dat merken hetzelfde doen. Tijd dus voor Appelsientje om het tij te keren. Zowel product intrinsiek, door sappen te introduceren met minder suiker. Maar ook door mispercepties weg te nemen over bestaande sappen. Aan ons de taak om een verpakking te maken die het natuurlijke van

Appelsientje weer benadrukt: heerlijk fruitsap, zonder toegevoegde suikers, kleurstoffen of conserveermiddelen. En vooral: een verpakking waar je blij van wordt, en waar het plezier en genieten van het drinken van een sapje weer centraal staat!

Een wereld onder de zon

Het pack design bestaat altijd uit een combinatie van echt fruit en illustraties. Het echte fruit laat zien wat waar Appelsientje goed in is: lekker fruitsap maken van hoogstaande kwaliteit, met fruit geselecteerd door de ‘fruitsommeliers’ van Appelsientje. De illustraties brengen een zekere luchtigheid en natuurlijkheid. Onze fruitbomen staan bol van het fruit.

We maken gebruik van natuurlijke, frisse kleuren in combinatie met echte ‘fruit’ kleuren. Appelsientje levert ‘het beste onder de zon’, we trekken dit door naar de visuele stijl van het merk. We ontwikkelen hiermee ‘een wereld onder de zon’, waar veelzijdig en toch op een onderscheidende manier op kan worden voortgeborduurd in communicatie.

Jobert

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met Jobert

jvdbovenkamp@millford.nl.