Bolletje

Eén bakkersfamilie

Samen met Bolletje hebben we gewerkt aan de verpakkingsuitstraling. Stapje voor stapje, want het succesvolle bakkersmerk wilde niet dat de vaste klanten moeten zoeken in het drukke ontbijt- en tussendoortjesschap. De vraag was: hoe kunnen we de Bolletje-productfamilie met elkaar verenigen zonder afbreuk te doen aan de kracht van de individuele proposities?

Dus hoe behoud je eigenheid, maar creëer je ook samenhang? We zijn gestart met het definiëren van de merkidentiteit en de positionering en hebben daarna gezorgd voor een passende opbouw van het assortiment, waardoor losse concepten elkaar ook op merkniveau versterken.

Het brede productportfolio is verdeeld in een aantal richtinggevende clusters. Deze clusters zijn categorie- en dus ook productgroep overstijgend. Het zegt enerzijds iets over de intrinsieke kracht van de producten, de look & feel en de tone of voice van de wereld waar ze zich in bevinden en anderzijds

iets over de emotie die gepaard gaat met het kopen of eten van de producten. Ze hebben echter één ding gemeen: alles wordt bereid, gebakken en geproefd door de gepassioneerde Bolletje - bakkers. 

Het creatieve concept draait om verhalen uit het leven van de bakkers van Bolletje en dat is in het verpakkingsdesign gevisualiseerd door telkens een ander onderdeel van het leven van die bakkers en het bakkersambacht centraal te zetten. 

Hierdoor laten we de kracht van elke productpropositie tot zijn recht komen, maar creëren we ook samenhang. 

Prijswinnend werk

Op 15 maart 2018 werden voor de derde keer de NL Packaging Awards uitgereikt. Dé vakprijs voor de verpakkingsbranche. In 12 categorieën zijn de beste verpakkingen beloond met een prestigieuze award. Het oordeel van de jury: "Bijzonder is de holistische aanpak: zowel de uitstraling, de hiërarchie als de stopping power maken van deze verpakking een winnaar. Het is een eyecatcher en de uitsnede in het karton heeft veel aantrekkingskracht op de consument.

Het sterke is dat het geen dubbel venster is. De binnenzak is het venster en dat is de toegevoegde waarde. Bolletje heeft zich knap ontwikkeld van een traditionele beschuitproducent tot een moderne leverancier van graanoplossingen."

Erik

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met Erik

edegraaf@millford.nl.