Eurojackpot

Eurojackpot, niet dromen maar doen!

Eurojackpot is een relatief nieuwe speler op de markt van trekkingsspelen zoals Staatsloterij, Lotto en Postcodeloterij. De extreem hoge jackpot kan oplopen tot € 90.000.000,- en dat maakt Eurojackpot uniek in zijn soort. Dit heeft geleid tot een stevige groei van het merk in een korte periode door deze jackpot.

Andere waarden van het merk bleven hierdoor onderbelicht. Reden voor Eurojackpot om Millford in te schakelen voor een nieuwe visuele identiteit. Voor de merkcommunicatie werd Super Heroes gekozen als lead agency. Bijzonder in deze samenwerking was dat visuele identiteit en merkcommunicatie gelijktijdig werden ontwikkeld.

De enorme ‘bling’ en luxe stond centraal. Dit hebben we als uitganspunt genomen voor de conceptontwikkeling en doorvertaald in een lensflare. De uitdaging was om het bestaande logo te integreren in de nieuwe visuele identiteit. 

En om een eigen duidelijke signatuur te ontwikkelen die onderscheidend is ten opzichte van andere spelmerken binnen het portfolio van Nederlandse Loterij.
 

Ook zijn we op zoek gegaan naar een bepaalde boldness in het merk wat aansluit bij de tagline Niet dromen maar doen. Het merk claimt nu als prominente kleur het ‘royal’ blue wat in zijn rijkheid nog steeds een link heeft naar de luxe wereld waarmee Eurojackpot zich altijd heeft weten te identificeren.

De vertaling van de visuele identiteit moet ook werken op de belangrijkste communicatiemiddelen van Eurojackpot: het spelformulier en de loten. Om ervoor te zorgen dat Eurojackpot de visuele identiteit op een duidelijke, herkenbare manier kan doorvertalen naar alle kanalen en middelen, hebben we een toolbox ontwikkeld die door alle bureaus eenvoudig te gebruiken is.

Marco

Zou je willen weten wat wij voor jouw merk kunnen betekenen? Neem contact met Marco

mdemeijer@millford.nl.